V kontextu CRM se rok 2024 nese v duchu mnoha zajímavých inovací. Očekává se, že naprosto zásadní roli v tom, jak budou firmy v budoucnu vytvářet a udržovat vztahy se svými zákazníky, sehrají technologie založené na datech a fokus na zákazníky. Jaké hlavní trendy by měl vzít na vědomí každý, komu není růst podnikání lhostejný.
Umělá inteligence a strojové učení
Integrace umělé inteligence (AI) a strojového učení (ML) do systémů CRM se stává standardem. Úkolem AI jsou efektivnější automatizace úkolů, personalizace interakcí se zákazníky a prediktivní analýza, která firmě pomůže lépe porozumět potřebám zákazníků a předvídat jejich chování.
Hyperpersonalizace
Firmy se již mnoho let snaží o co nejhlubší personalizaci – a letos se daná oblast posouvá na novou úroveň, a to opět díky pokročilým možnostem analýzy dat a AI. Systémy CRM by měly být schopny vytvářet tzv. hyperpersonalizované zážitky. Tedy vše od personalizovaných doporučení produktů a nabídek až po individuální zákaznické zážitky na míru.
Omnichannel neboli propojení napříč všemi kanály
Zákazníci jsou nároční a vyžadují plynulé a konzistentní nákupní zkušenosti napříč všemi kanály. Proto jsou v roce 2024 ještě důležitější omnichanel systémy, které umí sjednotit data a interakce ze všech kanálů – včetně webu, sociálních médií, e-mailu a kontaktních center.
Bezpečnost dat a ochrana soukromí
S rostoucím shromažďováním dat o zákaznících se stávají čím dál důležitější jejich bezpečnost a ochrana. Moderní CRM systémy tak musí splňovat výrazně přísnější požadavky na dodržování předpisů a současně nabízet robustní funkce zabezpečení, aby se chránily citlivé informace.
Pokud máte pocit, že vaše stávající CRM pokulhává za konkurenčními produkty a neodpovídá současným standardům, neváhejte a poohlédněte se po lepší platformě. Dobrou volbou je například tento český CRM systém eWay-CRM. Využívá přehledného prostředí Outlooku a nabízí široké možnosti přizpůsobení workflow.