Prodat u nás dobré víno se může zdát snadné. Ale nemusí tomu tak být. Úspěšnému prodeji se musíme naučit. Pomohou nám k tomu efektní 3D samolepky jako etikety a reliéfní pečetě.
Produkce vína v České republice lavíruje mezi 530 a 820 tisíci litry ročně. Jsme zemí zaměřenou na produkci bílého vína. Tvoří dvě třetiny celkové produkce. Pouze třetina připadá na vína červená. K nejčastěji pěstovaným odrůdám patří z bílých odrůd Veltínské zelené, Ryzlink vlašský a Ryzlink rýnský. Z modrých odrůd se pěstují především Frankovka, Svatovavřinecké, Zweigeltrebe a Rulandské modré. V České republice je mezi místními vinaři velká konkurence. Máme 384 vinařských obcí a víno zpracovává 700 registrovaných vinařů. Sem se řadí velké firmy, drobné rodinné firmy i jednotlivci. Pokud jde o pěstitele vína, je jich v ČR registrováno přes 18 000.
Jak obstát co by výrobce vína v silné konkurenci?
Konkurence, pokud jde o produkci vína, tedy není vůbec malá. Českým vinařům navíc konkurují dovážená vína, mnohdy až extrémně levně prodávaná v hypermarketech. Spotřeba vína v ČR je 20,1 litru na hlavu (údaj z roku 2018), takže je nutné umět zaujmout tak, jak to dělají tradičně zahraniční značky – exkluzivní etiketou. Protože etiketa prodává mnohdy první.
Ne každý má to štěstí, že se stane vinařem roku, s čímž je spojena skvělá propagace. Ani to, že se dostane mezi top uznávané značky v některém z publikovaných žebříčků. Kvalita musí být samozřejmostí, ale měla by se jí stát i atraktivní prezentace. K té může pomoci efektní etiketa – 3D samolepka.unf
Proč investovat do holografických prvků a 3D reliéfních samolepek na víno?
Tento efektní prvek nabízí celou řadu výhod. V první řadě jde o prvek nenapodobitelný a neokopírovatelný. Zabráníte tak falšování vašeho vína, jeho napodobování, a tím i parazitování na vaší značce. 3D samolepka s reliéfem či s holografickým prvkem navíc zvyšuje prestiž výrobku. Stává se součástí celkové corporate identity, dává výrobku punc originality i luxusu. Láhev, etiketa i další prvky identity jsou dnes pro vinaře silným marketingovým nástrojem, který umí zcela zásadně podpořit prodej vína a i z neznáme značky udělat prodejní hit.
TIP: Etikety na víno jako efektní i bezpečnostní samolepky nabízí REPRESS.
Na speciální vinařské etikety se specializuje REPRESS
REPRESS nabízí holografické 3D tvarové samolepky, které se hodí na obaly výrobků, včetně lahví s vínem. Využívají se jako bezpečnostní ochranný prvek, ale též prvek designový. Motiv je vždy upraven do 3D podoby, a pak přenesen na matnou, nebo lesklou kovovou fólii. Zakomponovat lze i Braillovo písmo.
Pro vinaře je možné vyhotovit samolepicí etiketu s holografickými prvky vždy ve tvaru podle přání. Technologie REPRESS umožňují rovněž tisk v malých sériích, takže je vhodná i pro malé vinaře. Tiskne se na různé materiály: na vinyl, strukturovanou samolepku, etiketovací samolepku i na etiketovací papír.
Vyhotovit lze i malé efektní pečetě. REPRESS je vyrábí v průměru 16 až 49 mm. Reliéfní pečeť se dá využít samostatně, ale i co by doplněk etikety. Firma nabízí šest základních tvarů pečetí, kde není nutné platit za tvarový výsek. Avšak možné je na přání vyrobit za příplatek jakýkoliv tvar.
Když potřebujete ochránit svoji značku
REPRESS nabízí pro vinaře celou řadu ochranných prvků, jež je možné na etikety aplikovat. Každá etiketa může být unikát. Firma umí každou láhev personalizovat například za pomoci unikátního čísla. Jako další ochranné prvky se využívají do nekonečna opakovaný mikrotext, dekorativní perokresba (giloš), trojrozměrný obraz (holografické efekty) či mikroperforace (destruktivní ochrana materiálu). Lze využívat speciální ochranné papíry s kovovými vlákny či s nano vlákny, vodoznak i speciální barvy fólií.