Je malý, lehký, dobře ovladatelný, poradí si s ním i začátečník a jízda na něm nabízí spoustu zážitků. Řeč je o pitbike, motocyklu, který vypadá jako zmenšená crossová motorka.
Zmenšenina motorky
Ona to totiž, zjednodušeně řečeno, motocrossová motorka v menším měřítku je. Úplně první pitbike na světě byla Honda Z50 Monkey Bike a využívala se především na závodech pro pohyb členů týmů po depu a pit line. Při závodech a trénincích se při pohybu po depu často nachodí mnoho kilometrů za den, malý motocykl tak ulehčil pohyb a šetřil síly, navíc se vešel všude a dobře se převážel mezi jednotlivými zastávkami. Jenže když dáte závodníkům a jejich týmu malou motorku, samozřejmě si ji začnou vylepšovat. Pitbiky se tak postupně vyvíjely, dnes jsou vyladěné k naprosté dokonalosti a získávají si stále více příznivců.
Zábava i adrenalin
Malá motorka může ukrývat velký výkon, některé typy zvládnou rychlost až 100 km/h, rychlost ale není to hlavní, co jezdce na pitbike okouzluje. Potěšení z jízdy, možnost zkoušet skoky i jízdu terénem a nebát se o sebe ani motorku. Velkou výhodou je, že na pitbiky není potřeba nějaká super fyzička ani zkušenosti, jezdit na nich může opravdu každý. Jsou nižší, na zem z nich dosáhnou i menší postavy, jezdit na nich může celá rodina. Vyrábí se i dětské modely, u kterých je sedlo posazené nízko, mají nižší výkon a vyžadují jen minimální údržbu. Ani náhradní díly na pitbike vás nezruinují, pokud ho při svých adrenalinových jízdách terénem poškodíte nebo se ulomí některá páčka či stupačka. Pitbike je navíc i skvělou přípravou na velkou motorku, protože vás naučí zlepšit si techniku jízdy a získat řidičské sebevědomí.
Jízdu na malé crossce si ale užijí i motorkáři, kteří na svou motorku nedají dopustit. Pitbike totiž nabízí spoustu zábavy i adrenalinu a možnost, jak se na dvou kolech v terénu vyřádit a vrátit se do dětských let.