Péče o klienty a soustavné budování vztahů spadá do oblasti důležitého marketingového plánu. Strategie vedoucí ke stabilizaci klientské základny pěstují všechny úspěšné společnosti. Tento segment je pak označován známým slovem management. V těchto vodách je důležité sledovat nejnovější trendy a vždy využívat ty nejúčinnější nástroje.
Jen za těchto předpokladů se bude vaše značka a podvědomí o ní neustále rozšiřovat. CRM je jedním z mnoha nástrojů, které napomáhají sledovat zákazníkovo stopu.
Určitě ještě znáte marketingový termín 4P – price/place/promotion. Aktuálně se spíše setkáme se strategií s označením 4C nezaměřující se na produkt, ale na klienta. CRM je nástroj sledující pohyb a potřeby zákazníka. Ze získaných dat pak dokáže vytvořit podrobnou analýzu a napomáhá společnostem si získané zákazníky udržet. CRM zaznamenává vše od kontaktů na klientskou část až po probíhající obchodní procesy a dosahované tržby.