Protože zde máme aktuálně pandemii koronaviru, stále více lidí řeší, jak se to dotýká cestovního pojištění. Také v současné době totiž potřebujeme cestovat a aktuální situace vnáší do celé problematiky určitou nejistotu. Pokud však máte dobré pojištění, tato nejistota je v podstatě zbytečná. Dobré cestovní pojištění by totiž mělo být především jistotou, že budou pokryty veškeré běžné náklady na ošetření, a to tedy i v souvislosti s koronavirem.
Je nutno se na koronavirus připojistit?
Toto je asi nejčastější otázka klientů pojišťoven. Určitě byste se na to měli i vy zeptat své pojišťovny. Dobrá pojišťovna však zahrnuje náklady spojené s ošetřením při onemocnění koronavirem do standardního pojištění. Běžná pojistka by vám měla pokrýt náklady na ošetření, a cestovní pojištění na koronavirus tak je zahrnuto již v ceně běžné pojistky. Přesně tak to to má nastaveno rovněž ERGO pojišťovna, která jde ještě dále nad rámec běžných podmínek. Zároveň totiž u ERGO pojišťovny platí, že:
- Jsou hrazeny léčebné výlohy i v oblastech, kde se nedoporučuje cestovat
- Je nutno dodržet pravidla pro vstup na území cizího státu
Pokud tedy správní orgány nedoporučují vycestovat do konkrétní země, o hrazení případných výloh na ošetření v souvislosti s koronavirem tak u ERGO pojišťovny nepřijdete. Je to však podmíněno tím, že musíte dodržet pravidla vstupu na území konkrétního státu, což je vcelku pochopitelná podmínka a většina klientů ji samozřejmě splní.
Jak je to v zahraničí s karanténou?
Další častá otázka se týká karantény v zahraničí. Může se totiž stát, že se právě v zahraničí dostanete do karantény. V tomto případě vám třeba zmiňovaná ERGO pojišťovna umožňuje pojistit se do zahraničí online a mimo jiné si vaše cestovní pojištění následně bezplatně prodloužit. To znamená, že nepřijdete o výhody, které souvisí s platným cestovním pojištěním.