U starších aut se na filtr pevných částic nenarazíte, u těch novějších ale pokaždé. Mají ho všechna auta s dieslovým motorem vyrobené po roce 2006 a někdy dokáže nadělat pěkné problémy.
Filtr pevných částic do aut montují automobilky z důvodu zpřísnění norem Evropské unie. Jeho úkolem je filtrovat pevné částice ve výfukových plynech a zachytávat je. Co je DPF filtr zač a proč může řidiči zkomplikovat život? Zkratka pro Diesel Particulate Filter, součástka, která pomáhá autu mít nižší emise, ale když se zanese, dokáže potrápit majitele vozu i jeho peněženku. Kompletní výměna DPF filtru se počítá v řádu tisíců korun a je pro mnohé řidiče dieslových aut noční můrou.
Stejně jako jiný filtr, i ten pevných částic se po čase může zanést a přestat plnit svůj účel. Při běžném provozu auta proti zanesení funguje regenerační proces, kdy řídící jednotka zvýší teplotu výfukových plynů a dojde k vypálení filtru. K dokončení a úspěšnému průběhu regeneračního procesu je však zapotřebí plynulá, alespoň dvacetiminutová jízda ve středních otáčkách. Pokud je proces přerušen a nedojde k jeho dokončení, můžou se ve filtru vytvořit usazeniny a dojde ke snížení výkonu auta. Pokud je problém nadále ignorován a neřeší se, může v dlouhodobém hledisku nastat i poškození motoru. Vzhledem k častým kolonám a nemožnosti plynulé jízdy tak může k zanesení filtru docházet dříve, protože není možnost nechat proběhnout a dokončit regenerační proces. Snažit se o čistění svépomocí nikam nevede, je lepší spolehnout se na profesionální dpf filtr čištění a svěřit tuto práci do rukou odborníků. Servis filtr vyčistí a zajistí tak bezproblémové fungování vašeho vozu.
Moderní technologie mají své zastánce i odpůrce. V dřívějších dobách si většina majitelů své auto opravila v garáži, dnes díky všem možným technologiím vozíme auta do servisů k profesionálům. Pro prodloužení životnosti auta je však potřeba dbát i na prevenci a případné problémy řešit včas.